Hétvégén belefutottam a szokásos szituációba, vagyis elindultam vidékre, de nem emlékeztem rá, hogy lejárt-e már a havi autópályamatricám. A bizonylatot természetesen nem találtam. Mondhatjuk, hogy ez az én hibám, ugyanakkor, mint egy szolgáltatás vásárlójában felmerülnek bennem kérdések:
- Miért is nem tudják nekem megmondani egy benzinkúton, hogy van-e érvényes matricám? Hiszen a vásárlás elektronikus, az adatbáziskapcsolat lézetik, már csak a szolgáltatói szándék hiányzik.
- Ennél egy fokkal idegesítőbb, hogy nem csak, hogy nem tudják megmondani, de simán megengedi a rendszer, hogy vásároljak matricát akkor is, ha már van.
Igen, mondhatjuk, hogy az én hibám, hiszen a bizonylatot meg kell őriznem egy évig. De tulajdonképp mi a fenének is? Az eladó a számviteli törvény alapján köteles öt évig megőrizni a vásárlás bizonylatát. Mivel a vásárlás elektronikus, ez egy könnyen lekérdezhető adatbázist jelent. Tehát miért is kell nekem papírfecniket őrizgetnem? Ez olyan, mintha a mozijegyet el kellene tennem egy évig.
Igen, tudom, lehet sms-ben is vásárolni matricát, ami bármikor visszakereshető. De elvből nem teszem. Külön posztot is megérne, hogy mennyire drága Magyarországon az sms vásárlás. Van egy fix 165 forintos tranzakciós díj, valamint még két sms díját is fizetnem kellene a saját díjcsomagom (!) szerint. Kész röhej. Nem egy nagy összeg, de inkább veszek rajta egy csokit a benzinkúton.
Hozzá kell tennem, hogy weben is meg lehet vásárolni a matricát. De valahogy mindig a kocsiban ülve vagy benzinkút pénztárnál állva jut eszembe. Ti hogy vagytok ezzel?
Nem szeretnék hirtelen felindulásból újra egy túlságosan erős kritikát írni, mint pár hete az Intersparról. Ezért bevallom, hogy az autópályamatrica rendszerünk alapvetően használható és sok más európai országénál még jobb is.
De most komolyan, ez kit érdekel??? Mint ügyfél, követelem, hogy mindig lehető legjobb szolgáltatást kapjam. Szeretnétek tudni milyen lenne az autópályamatrica vásárlás, ha egymással versengő szolgáltatók értékesítenék? Elmesélem:
Lenne egy alkalmazás okostelefonokra, ahol egyszer az életben meg kell adnunk a bankártyaadatunk. Utána gombnyomással tudnánk új matricát vásárolni. Természetesen, ha van aktív matricánk, akkor a vásárlás gomb meg sem jelenne. De ez még semmi. A rendszer több rendszámot is képes lenne kezelni, valamint figyelmeztetne, ha matrica nélkül hajtanánk fel egy autópályára. Az már csak hab lehetne a tortán, hogy az alkalalmazás rengeteg hasznos információval szolgálhatna az utazó (fizető ügyfél) számára. Időjárás, útállapot, sávelzárások, dugók stb…
Ennyi kellene ahhoz, hogy a szolgáltatás ne a “kólával elmegy” szinten legyen, de más országokban is velünk példálózzanak.