5 bizar gerillamarketing trükk, ami működik

2015.07.21. 09:18

screen_shot_2015-07-21_at_9_10_57.pngVáltoztass nevet!
A vezetéknevek egy jelentős része valamilyen foglalkozásra vezethető vissza. Nem véletlenül! A jó és hasznos szakembereket fejben hajlamosak vagyunk a szakmájuk alapján megjegyezni. Úgy beszélünk róluk, mint a "Fodrász Zsuzsi" vagy a "Zöldséges Laci". Ezt a hatást fordítva is kihasználhatjuk: ha a szakmánkhoz kapcsolódó nevet választunk magunknak, az azon túl, hogy könnyen megjegyezhetővé tesz bennünket, még némi hitelességet is kölcsönöz a számunkra. A Kőbányai például jó név, ha építési anyagokkal kereskedünk; Czuczor, ha cukrászdánk van; Bornemissza, ha kocsmánk stb... Nem feltétlen kell az új nevünket hivatalossá tenni, élhetünk a nyílvánosság felé "művészi" álnéven is.
Dobozold be a szolgáltatásod!
Akik szolgáltatóiparban dolgoznak, sokszor irigykedve gondolnak a szupermarketekben tömött sorokban vásárolgató tömegekre. Mennyire könnyű dolguk van a gyártóknak: a potenciális vásárlók önként besétálnak az üzletbe és végigböngészik a polcokat; a gyártónak csak vonzó üzeneteket kell elhelyeznie a csomagoláson és a vevő már viszi is az árut a pénztárhoz. Sajnos ez egyáltalán nem működik, ha történetesen valaki például fodrász vagy angoltanár. Vagyis, de igen, működik! A hajfestést, mint szolgáltatást fel lehet tenni a polcra a hajfestékek mellé. Miért is ne? Nem olyan nők nézegetik a polcot, akik hajat szeretnének festeni? Dehogynem! Van még hely a világon, ahol ilyen emberek ennél nagyobb koncentrációban fordulnak elő? Aligha. És kik sétálnak be a Tesco tanszer sorába szótárfüzetért? Angolul tanuló csemeték gondos szülei bankártyával a kezükben. Ők jó eséllyel levennének a polcról egy 20 alkalmas angol korepetálást vagy nyelvizsgára való felkészítést is. Vegyük sorra milyen nagy üzletek vannak: szupermarketek, barkácsáruházak, sportszeráruházak, bútoráruházak, gyógyszertárak, babaáruházak stb... Ezekbe naponta több ezer potenciális ügyfeled masírozik be, miközben a Te szolgáltatásod nincs ott a polcokon.
Cseréld el az ügyfeleid!
Ha van száz ügyfeled, abból könnyen csinálhatsz kétszázat, sőt háromszázat vagy még többet is. Kozmetikus vagy? Ajánld fel a vendégeidnek egy baráti szolárium szolgáltatásait! Például a kezelés mellé járhat egy ingyenes próbabarnulás. Cserébe a szoláriumbérletek mellé is járna egy kedvezménykupon a Te stúdiódba. Hogy ezt hányszor lehet eljátszani? Akárhányszor! Csak keress olyan vállalkozásokat, akikkel van közös célcsoportotok. Leragadva a kozmetikusnál, jó partner lehet még a műkörmös, a fitneszterem, a fodrász és még sorolhatnám. A lényeg, hogy ha ügyes vagy, egy filléredbe se fog kerülni az egész kampány.
Írj egy könyvet!
A könyvben az a szép, hogy bármivel is foglalkozik a vállalkozásod, lehet a témában könyvet írni. És kik fognak elolvasni egy ilyen könyvet? Pontosan a célcsoportod! Zseniális! Ha elkészült a könyv, tedd elérhetővé néhány könyvesboltban normál áron, majd indíts kampányokat, ahol meg lehet nyerni, meg lehet kapni ajándékba, meg lehet venni féláron és a többi. Első látásra hatalmas befektetésnek tűnhet egy könyv megírása, de vedd figyelembe, hogy hosszú évekig használhatod majd új ügyfelek szerzésére. Egy átlagos könyv alig éri el a száz A4-es gépelt oldalt. Ha sok képet használsz, még kevesebbet kell írnod (vagy iratnod). Mexikói éttermed van? Egy mexikói szakácsköny autentikus receptekkel, titkos fogásokkal és néhány fotóval a hipermodern konyháról az éttermedben pár hét alatt elkészülhet. Utazási irodád van? Karibi útleírás rengeteg fotóval. Ha ma elkezded, szeptemberre nyomdában lehet. Sőt, meg sem kell várnod, amíg teljesen elkészül! A készülő könyvet is publikálhatod fejezetenként ebook formában, ahogy én is teszem a saját készülő marketing könyvemmel.
Regisztrálj minden ügyfelet!
Senki sem lepődik meg azon, hogy egy webshopban való vásárláshoz regisztrálni kell. Ez a vevőnek is jó, hiszen később hasznos információkat kaphat a postafiókjába a vásárolt termékkel kapcsolatban; de az értékesítő is megtalálja a számítását, hiszen az elégedett vásárlót visszatérő törzsvásárlóvá alakíthatja. Hogy miért nem működik mindez a fizikai valóságban? Tulajdonképpen működik, csak jól kell csinálni. Képzelj el egy éttermet, ahol a fő fogás kiválasztása után a pincér felajánl egy ajándék desszertet a törzsvásárlói regisztrációdért cserébe. A regisztráció során megadod a családi állapotod; fontos dátumokat, amiket jó eséllyel étteremben szoktál megünnepelni; a kedvenc ételeidet és a többi... Az étterem az információ birtokában megfelelően időzített és célzott ajánlatokkal kereshet meg Téged, hogy egyszeri vendégből törzsvendéggé tegyen. Mindenzt egy süti költségéért. Ha az étterem sok száz vendéget regisztrál, szükséges lesz a folyamatot automatizálni. Egy korábbi blog posztban már összegyűjtöttem egy csokorral az ingyenes vagy olcsó eszközökből.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pontkom.blog.hu/api/trackback/id/tr187643814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása