Viselhető okosautó az Appletől? WTF???

2014.01.19. 19:49

Screen Shot 2014-01-19 at 19.44.35.png

Kedvenc Appleblogomon sorra jelennek meg a pletykák az Apple idénre várható nagy dobásáról az iWatch-ról. Mai cikkük engem is megihletett, szóval szeretnék hozzájárulni a pletykaáradathoz egy új nézőponttal. Ha a leendő eszközt a felhasználói élmény szempontjából vizsgáljuk meg, akkor elég jól körvonalazódik egy új termék. És egy meglepő következtetés.

Az nem kérdés, hogy viselhető eszközökre szükség van. Hogy miért? Mert a telefonok egyre nagyobbak. Emlékszik még valaki, amikor a technológiai fejlődés azt az igényt szolgálta ki, hogy a telefonok évről évre egyre kisebbek legyenek? Ez a valódi igény: elérhetők akarunk lenni, és el akarjuk érni a megszokott információinkat, bárhol is vagyunk. Már pedig egy 5-6 colos, 100-150 gramos telefon, ami jó esetben egy napot bír egy feltöltéssel, nem épp a mobilitás mintapéldánya. Ráadásul az is zavaros kicsit a felhasználók számára, hogy mi a különbség egy 6 colos telefon és egy 7 colos tablet között. Főleg, hogy sms helyett már csetelünk, és beszélgetésre is egyre inkább Skype-ot vagy valami hasonlót használunk.

A felhasználói igények abba az irányba mutatnak, hogy amire szükségünk van az egy táskában hordozható tablet, ami otthon vagy irodában vezeték nélkül kapcsolódik monitorra (vagy TV-re), és így teljes mértékben felváltja a PC-t. Továbbá, szükségünk van egy eszközre, ami MINDIG velünk lehet. Tehát kicsi, könnyű és sokáig bírja egy feltöltéssel. Ez a viselhető eszköz. (Azt azért aláhúznám, hogy a viselésbe szerintem az is belefér, ha elfér egy rövidnadrág legkisebb zsebében és nem kell folyton tölteni.

És itt elérkeztünk egy problémához. A felhasználói élményt nagyban befolyásolja az ember kulturális beágyazottsága, az éghajlat, az évszak, az életvitel, a foglalkozás, a kor, a nem, a vagyoni helyzet, sőt az éppen végzett tevékenység is. Nem tudom elképzelni, hogy ugyanazt az eszközt (pl. iWatch karórát) fogja viselni a párizsi matróna, az ausztrál szörfös, a texasi farmer és a berlini művész. Már csak azért sem, mert az óra sokkal inkább a stílus és a státusz kifejezésének eszköze, mint egy telefon.

Ha a fent leírtakhoz hozzátesszük, hogy az Apple az utóbbi évben egy hirtelen pálfordulással alapjaiban alakította át a kiegészítőgyártókkal kapcsolatos viszonyát, könnyen jön a következtetés. Az Apple nem egy kész eszközt fog piacra dobni, hanem egy alkatrészt, amit a licencet megvásárló kiegészítőgyártók rengeteg féle tárgyba tudnak majd beépíteni. Az Apple leszerződhet óra-, kerékpár-, autó-, ékszer és ruhagyártókkal, akik különböző igényekkel rendelkező vásárlók milliárdjait érik el azonnal, és kínálhatnak nekik iOS kompatibilis használatitárgyakat. Ezzel a lépéssel az Apple egyetlen év alatt letarolhatja a piacot, újabb lökést adva az iPhone és az iPad értékesítéseknek.

Kérdések természetesen bőven vannak a beépíthető eszköz képességei tekintetében is. Lesz-e benne például kijelző és akkumulátor vagy ezek már a szerződött gyártók hatáskörébe kerülnek?

Mit szóltok?

(Ha tetszett a cikk, like-olj minket a Facebook oldalunkon, hogy a többi is eljusson majd hozzád.)

4 komment

Címkék: Apple iOS Skype Appleblog iWatch

A bejegyzés trackback címe:

https://pontkom.blog.hu/api/trackback/id/tr305770929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karipapa01 2014.01.20. 12:32:28

" Nem tudom elképzelni, hogy ugyanazt az eszközt (pl. iWatch karórát) fogja viselni a párizsi matróna, az ausztrál szörfös, a texasi farmer és a berlini művész. Már csak azért sem, mert az óra sokkal inkább a stílus és a státusz kifejezésének eszköze, mint egy telefon."

Miért nem lehet elképzelni? Ugyanis, ha ennek a "karórának" nem az időmérés az elsődleges funkciója, hanem egy karra rögzíthető kommunikációs terminál, akkor idővel nem a "státusz kifejezésének eszköze" lesz, mint régen a mobil telefon, hanem csak egy eszköz, ami hozzá tartozik az életünkhöz. Ilyen alapon viszont bárki viselheti.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.20. 12:32:38

Más gyártóknál elképzelhető ez az irány, de az Apple-nél, amelynek pont az a védjegye, hogy a szoftvert és a hardvert szoros egységként kezeli? Bár Steve Jobs már nem él, kizártnak tartom, hogy olyan irányba menjenek el, hogy egy Apple terméknél ne legyenek ráhatással a design-ra, vagy bármelyik alkatrészre.

PontKomBlog 2014.01.20. 14:24:36

@Karipapa01: Még ha a státuszt félre is tesszük, férfinak nagy óra kell, nőnek kicsi. Sportoláshoz gumibaágyazott, öltönyhöz ne már... A telefon csak használatkor látszik, az óra mindig. De igazad van, el lehet képzelni a világot egyen karórával, csak kiráz tőle a hideg.

PontKomBlog 2014.01.20. 14:35:01

@Fedor: Az elmélet valóban feltételez egy irányváltást, de enélkül nem tudom elképzelni a viselhető eszközök vagy a “dolgok internetének” jövőjét. Az Apple nem tud órát, autót, kerékpárt, síszemüveget, tévét, riasztót, hűtőt és még más ezer dolgot gyártani, amik 5-10 év múlva mind “okosak" lesznek. (Viszont ezek nagy részét a Samsung például már ma is gyártja.) Az Apple nem engedheti meg, hogy a tárgyak, amiket nem ő gyárt, azok mind androidosak legyenek. És épp a beültethető modul segítségével őrzi meg a hardver és a szoftver egységét. A design kérdés pedig licence kérdése. Sztem is szoros lesz a kontrol, hogy mit engedélyeznek.
süti beállítások módosítása