Utolsó kommentek:

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.03.26. 13:56:33

@A munka hőse, minden kommunista őse: mi, itt a vegyszerrel átitatott nyugaton 70-80 évig élünk. bezzeg a jó kis organikus életmódot követő törzsek tagjainak az 50. szülinap is ajándék.

Bejegyzés: A Finish kinyitotta Pandóra szelencéjét

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2014.03.26. 13:04:14

mindenféle rosszindulat nélkül érdeklődöm: ugye csak magadra kell mosogatnod, nem egy öttagú családra? mert amíg a párommal ketten voltunk, nálunk sem merült fel a mosogatógép-vásárlás. aztán egy gyermek, kettő, egyre gyakoribb rokonlátogatásokat indukálva. na itt lépett be a gép a konyhánkba.

divatos sírni a mindenféle mérgek miatt. anno legkisebb fiúnk két éves korában belekóstolt egy mosószer-kapszulába (lila persil, színes). kicsit habzott a szája, de ennyi.

Bejegyzés: A Finish kinyitotta Pandóra szelencéjét

efi 2014.01.28. 18:50:23

@skorpantó:
"Ne hordja magánál a jogosítványát...."
2014 van. Pontosan mi a f.sznak a jogsi? Van rajta egy szám az számít. Mégis szerinted honnan a francból tudják, hogy pl bevonták a jogsit? Jé, az adatbázisból. A személyin/útlevélen is van szám. Jé, azt is fel lehetne használni. Jó reggelt.
De szerinted csak hordjuk magunkkal a sok szart (személyi/lakcím/jogsi/adókártya/TAJ igaz? Utóbbit pl a dokim SOHA nem nézte meg fizikai paprfecni valójában, a szám érdekelte róla, amit bemondtam neki, ezért később már el sem vittem.)
2014-re már egyes bankok pl eljutottak odáig, hogy a webkártyát nem gyártják le, mert rájöttek, hogy minek,, csak eljuttatják a számát az ügyfélhez, de ha rajtad múlna, most is fél kilós A/4-es levélben jönne, mert a papírfecni az nagggyon fontos.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.01.28. 14:50:47

@PontKomBlog:
"Akinek igen, az ezentúl gyűjtse az összes mozijegyet, villamosjegyet, parkolócédulát és kitudja mit. Ha az autópályamatrica egy adó, akkor gyűjtöm a hülye fecniket. Ha egy szolgáltatás díja, akkor meg gyűjtse a szolgáltató."

Amit el kell tenni X ideig, azokat elteszem.
Mozijegyet nem kell megőrizni távozás után.
"Villamosjeggyel" évtizedek óta nem találkoztam, de a busz/vonaljegyeket sem kell utazás után megőrizni.
Parkolójegyeket is meg kell őrizni egy évig.
Stb.
Szerintem egy autóra az összes ilyen megőrizendő fecni egy A6-os borítékban elfér.

Ilyen joggal a vonatjegyet is megvehetném, aztán rögtön a pénztárban kidobhatnám, és mondhatnám a kalauznak, hogy én vettem jegyet, nézzen utána?

Nem a szolgáltató kedvéért kell megőrizni a bizonylatot, hanem magad miatt, hogy egy offline ellenőrzés vagy esetleg rendszerhiba, ne adj' isten emberi mulasztás esetén is könnyen és gyorsan tudd igazolni, hogy jogszerűen vetted igénybe a szolgáltatást.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

PontKomBlog 2014.01.28. 08:29:02

Kedves kommentelők. Köszönöm, hogy ilyen sokan írtatok! Pár dolgot tisztáznék:

- Nem pesti, hanem vidéki bunkó vagyok.
- Igen, a saját hülyeségemet osztottam meg veletek. Köszönöm, hogy többen is viszonoztátok. :-)
- Igen, el lehet tenni a bizonylatokat a forgalmiba. De attól még nem ez a tökéletes megoldás. Akinek igen, az ezentúl gyűjtse az összes mozijegyet, villamosjegyet, parkolócédulát és kitudja mit. Ha az autópályamatrica egy adó, akkor gyűjtöm a hülye fecniket. Ha egy szolgáltatás díja, akkor meg gyűjtse a szolgáltató.

Ez a blog arról szól, hogy vállalkozóként, hogyan kell kialakítani a tökéletes vásárlói élményt, ami a vásárlóból törzsvásárlót, a vállalkozóból jómódú vállakozót, az országból pedig jómódú országot csinál. Szóval, az autópályamatrciát közérthető példaként hoztam fel. (Még az is lehet, hogy sváb gyerek révén tudok rendet tartani és nem is hagyom el a matricáimat.)

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

vanRob 2014.01.27. 21:13:08

@Szűcslaci: Honnan veszed, hogy többe kerül? Ismered az adatokat? Akkor oszd meg. Ilyet én is tudok mondani, hogy a kapus meg kevesebbe kerül.
Az a véleményem, hogy mindenki annyit fizessen, amennyit megy. Mert csakis annyival "rongálja" az autópályát, amennyit rajta tölt. Ha keresztül akarja szelni az országot 10-szer, tegye azt, de fizesse meg. Aki csak például Budaörsre akar menni az Ikeába, mondjuk Székesfehérvárról (mert kell neki egy fáintos kanapé), az meg ne fizessen már 10 napi használatot, úgysem megy rajta annyit.
Használattal arányos díjfizetés. Ilyet fizetnek most a fuvarozók, nemdebár?
Milyen lenne már, ha a gázt vagy a villanyt is így fizetnénk? Egységesen 10000/hó mindenkinek. Ott is annyit fizetsz amennyit használsz, nem? Persze van általány, és egy évig egy átlagárat fizetsz, de mégiscsak azután, amennyit használsz.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

asdf 2014.01.27. 21:09:41

A legnagyobb faszság még mindig az, hogy a 23:00-kor megvett matrica 9 nap és 1 órát érvényes csak. Ezután persze szorosan a van érvényes matrica, de enged egy másikat venni.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

vanRob 2014.01.27. 21:06:33

@Szűcslaci: A négynapos már vígan csak egy kinyomtatott fecni volt amikor megszűnt. A teljes eladott mennyiség majd fele (asszem 43-44%, de ennek most utána kellene nézni) jött ki a4 naposból = ezt vették a legtöbben. Aki csak átutazott az országon az azért, aki csak egy hétvégére utazott el valahová, az azért. Ez volt az értelme a négynaposnak. És pont ezért szűnt meg, mert sokan vették = emeljük meg, több lesz a "haszon őszire".
A sítúra vagy a nyaralás rossz példa, meg közben nem fogsz a pályán flangálni, csak hogy használd a matricádat.
A 10 napos nem olcsóbb annak, aki csak egy hétvégére vette igénybe az autópályát. 3 nap használatért a 10 napos (2950) ft drágább mint a 4 napos (1480ft) volt.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

Szűcslaci 2014.01.27. 20:50:58

@vanRob: azért szűnt meg a 4 napos, mert értelmetlen volt. Több volt a költsége a kibocsátónak és legtöbbször a vásárlónak is. ugyanis egy nyaralás, vagy sítúra pont úgy jön ki, hogy a 7 napos kevés hozzá, kettő 4 napos kellene, vagy egy tíznapos. A tíznapos olcsóbb.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

Szűcslaci 2014.01.27. 20:49:26

@torró: Lehetne, de nem lesz. Nem olyan nagy a különbség egyébként. Egyébként nem vennék meg húszezerért sem az éveset azok, akik nem veszik meg negyvenért.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

Szűcslaci 2014.01.27. 20:46:42

@vanRob: Az benne a drága, hogy többe kerül. Mert ha kilométerenként lehúznak rólad plusz csak húsz forintot, akkor majd rájössz, hogy ha belépsz az országba Hegyeshalomnál és az úticélod Nyíregyháza, akkor mindjárt rádobhatsz 170 + 220 x 30 = 390 11.700 Ft - ennyiért most két hónapig kóvályoghatsz egyik pályától a másikig. De ha oda csak a rokonokat kell leszállítani, mert te Pécsen laksz, akkor még egy kicsit tegyél hozzá.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

vanRob 2014.01.27. 19:57:50

@Szűcslaci: Meg aztán (de tényleg nem kötekedésképpen) mikor is szűnt meg a 4 napos matrica? Már úgy értem melyik párt regnálása alatt?

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

torró 2014.01.27. 19:50:07

@Szűcslaci:
Lehetne például olyan díj mint a sógoroknál? Mert ott az egyéves fele annyiba kerül mint nálunk. Merem állítani ha annyiba kerülne, sokan szívesen megvennénk az éveset, és több pénz folyna be belőle.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

vanRob 2014.01.27. 19:47:25

@Szűcslaci: Ja még valami. Jelenleg itthon nem beszélhetünk kilométer arányos útdíjról, hiszen a távtól független érvényességű használati "jogot" veszel magadnak. Ha úgy tetszik matricát. Abban pedig a legdrágábbak vagyunk...

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

vanRob 2014.01.27. 19:44:58

@Szűcslaci: Több olyan ország is van, ahol működik a kapus rendszer. De mi magyarok mindenkinél okosabbak (=okosba' megoldjuk) vagyunk.
A "matricás" rendszer szerinted olcsóbb? Adatbázis a forgalomban résztvevő autókról, kamerás ellenőrző rendszerek, matrica figyelő kocsik, stb. A kapunál felmész, nyomsz egy "igen kérek jegyet" gombot, majd a kihajtásnál annyit fizetsz, amennyit mentél. Mi ebben a rossz? Meg kell állni? Ne már! Mennyi időre? Kb fél perc? Nem fér bele?
Nem lennék meglepődve, hogy ha nagyon leásnánk a rendszer mélyére, akkor találnánk ott 2-3 embert, aki rommá keresi magát a jelenlegi rendszerrel.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

adrfst 2014.01.27. 19:23:42

Ha a posztoló végigolvasta a kommenteket, akkor meg is kapta a választ, miért nincs magasabb szolgáltatás. Átlagmagyarnak jó az átlagszar, és jól leugatják azt, aki ennél többet szeretne.
Egyébként tényleg lusta aki nem képes egy évig a forgalmiban megőrizni az autópányafecniket a perkolójegyek mellett.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

csárli hárper 2014.01.27. 19:13:56

engem nem rég kitereltek "matrica" ellenőrzésre, jön a muki kéri a bizonylatot, kiveszem a forgalmiból és a papírfecni tök fehér, szinte semmi nem látszik rajta, csak nézett mint a vett malac, hogy ezmiez? mondom echte ungarische bizonylat, az éves "matricáé"...tavaly januárba beraktam a forgalmiba, most így néz ki...kütyüvel rendszám ellenőrzés, köszi érvényes, viszlát. csak ennyit akartam megosztani a nagyérdeművel.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

Szűcslaci 2014.01.27. 19:13:29

@torró: azért, hogy ne kelljen a fizetőkapuknál megállnod, aztán megint indulnod és ismét megállnod és egy Budapest - Mosonmagyaróvár távért kifizetni egy tíznapos matrica árát csak odafelé...Addig variáltoka "használat-arányos útdíjért", míg megint megkapjuk - a metakommunisták már a nyakunkba akasztották egyszer, drágább kilométer díjakkal, mint a Voyager közlekedik...ez kell?

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?

McKinney 2014.01.27. 18:40:48

1. kormányzati IT- től senki ne várjon logikát. Kedvencem az nfü pályázatok ügyfél felületén a "válasszon alintézkedést" mondat. :)
2. azt hogy van e érvényes úthasználati jogosultság, az ügyfélszolgálaton megmondják. Csak személyesen, csak a forgalmi bemutatása ellenében, csak 3,5t alatt. Miért? Csak.

Bejegyzés: Miért rossz a magyar autópályamatrica rendszer?
süti beállítások módosítása